Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering

Hvor lang er leveringstiden?

De fleste produktene i nettbutikken vår har 3-5 virkedagers leveringstid fra ordren blir sendt ut fra lager i Kristiansand -med unntak av enkelte større produkter (som feks. elektriske behandlingsbenker) som sendes ut fra fjernlager. Produkter som sendes ut fra fjernlager kan ha ca 14 dagers leveringstid eller lenger. Beregnet leveringstid står spesifisert under hvert enkelt av disse produktene. Vi tar uansett forbehold om at forsinkelser utenfor vår kontroll kan oppstå. Ta kontakt hvis det er noe som er uklart, eller om det er en levering som haster!

Når sendes ordren min ut?

Vi pakker og sender ut alle ordre fortløpende på virkedager, og normalt sett innen 48t forbeholdt om at alle produktene er på lager, og at det ikke oppstår uforutsette omstendigheter som forsinker behandlingen. Det sendes automatisk ut en mail med sendingsbekreftelse og sporingsnummer når ordren går ut fra lager (denne kan komme noe senere på produkter som sendes ut fra fjernlager; men vil ikke gå ut over leveringstiden).

Hvilken måte sendes min ordre på?

Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker å bruke når du kommer til kassen i nettbutikken, der du også vil få opp priser på de forskjellige valgene. Når du handler over kr 1 500,- inkl mva, vil du få gratis sending med rimeligste frakt-alternativ (denne endres automatisk til kr. 0,- når du har lagt nok produkter i handlekurven til at summen overstiger beløpet). Dette kan innebære at du må hente pakken på ett utleveringspunkt nær ditt postnummer (produkter med vekt/-eller volumvekt over 35kg leveres direkte til registrerte leverings-adressen). Du kan uavhengig av dette velge annen leveringsmetode i kassen, dersom du vil ha sendingen levert på annen måte.

Kan jeg hente varene selv?

Ordrer kan hentes på vårt lager, men MÅ bestilles i vår nettbutikk i forkant. Du velger selv "Hentes" som leveringsmetode når du kommer til kassen, så vil du få en mail når ordren er ferdig pakket og klar til henting. Når du har mottatt mail, kan ordren hentes mellom kl 9-14 alle hverdager (husk legitimasjon ved henting). Dersom du sender en annen person enn deg selv for å hente ordren, må dette gis beskjed om pr mail i forkant. 

Jeg har bestilt ett stort/tungt produkt; hvor blir dette levert til?

Dersom du har bestilt større/tyngre produkter over 35kg (som feks elektriske behandlingsbenker), eller en større ordre som pakkes på pall; leveres sendingen direkte til den registrerte leverings-adressen uavhengig av hvilken leveringsmetode du velger i kassen (også ved "Gratis frakt"). *Vi gjør oppmerksom på at alle slike sendinger KUN leveres til 1 etasje, forbeholdt at lastebil kan komme til, og at sjåfør kommer til med jekketralle. Dersom produktet/-ene skal opp trapper, ned/-eller opp bakker, eller inn i lokaler der jekketralle og pall ikke kommer til, må du som kunde ordne med bærehjelp selv.

Kan jeg spore pakken min?

Ja, alle sendinger fra oss har sporingsnummer. Dette nummeret finner du i mailen du mottok når ordren ble sendt ut, eller når du klikker deg inn på den aktuelle ordren på "Min Side" når du er logget inn i nettbutikken. På de fleste sendingene, får du også link til sporingen i mailen du mottar -med unntak av produkter som sendes fra fjernlager. 

Kan sendingen leveres til et spesielt utleveringssted?

Ja, når du kommer til valg av leveringsmetode, vil du kunne velge utleveringssted selv på ett eller flere fraktalternativer. I tilfeller der det ikke kommer opp dette valget i nettbutikken, sendes pakken til ett utleveringssted i nærheten av ditt postnummer.

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken?

Du som kunde er ansvarlig for at dine sendinger hentes ut. Dersom en sending ikke hentes ut innen fristen, er det da du som vil bli belastet for fraktkostnadene; både frakt til utleveringssted og tilbake (selv også ved valg av "Gratis frakt" ,der reell fraktkostnad vil bli beregnet). Såfremt du registrerer riktig telefonnummer og e-post ved bestilling, mottar du sendingsinformasjon, og hentemelding med hentefrist fra transportør.

Kan jeg endre leveringsmetode etter ordren min er sendt ut?

Ja, såfremt ikke sendingen er sendt fra fjernlager (produkter med 2-3 ukers leveringstid) kan du endre dette selv på www.postnord.no mot ett gebyr. Dersom du ikke har opprettet en bruker der, må du gjøre det først.

Jeg har bestilt ett stort, tungt produkt. Får jeg hjelp til å bære dette inn?

Nei, dessverre. Dersom sjåføren kommer til med jekketralle, triller de dette inn i 1 etasje. Men dersom ikke det er mulighet å komme til med jekketralle, eller at produktet skal opp trapper, i heis o.l., må du ordne med bærehjelp videre selv. 

Produkter og lagerstatus

Er produktet på lager?

Såfremt det ikke står "Utsolgt" på kjøpsknappen, og produktet kan legges i handlekurven, skal produktet være på lager. Vi tar uansett forbehold om at det kan forekomme feil i lagersystemet, som gjør at ikke produktet kan leveres (du vil da bli kontaktet for å finne en løsning). Vi har 90% av varelageret i Kristiansand, men gjør også oppmerksom på at noen kapital-produkter kan ha noe lenger leveringstid, da en del av disse står på fjernlager (som feks. behandlingsbenker). Dette er i så tilfelle spesifisert under hvert enkelt produkt.

Når kommer produktet tilbake på lager?

Når ett produkt er utsolgt, vil dette stå på kjøpsknappen, og du vil ikke kunne legge det i handlekurven. Dersom vi har mottatt en ankomstdato på når produktet kommer inn igjen, vil denne datoen stå under "Forventet leveringsdato" inne på produktsiden. Dersom vi ikke vet når produktet kommer inn igjen, kan du eventuelt melde deg på e-postvarsling (det gjør du ved å gå inn på det aktuelle produktet, og regisrerer e-postadressen din der).

Er produktene på lager i Norge?

Ja, 90% av produktene i nettbutikken er lagerført og blir utsendt i Norge. Noen få artikler sendes direkte fra fjernlager i Tyskland og Spania -men du som kunde får ikke noen ekstra kostnader eller mva i tillegg til prisen i nettbutikken.

Kan jeg handle som privatperson?

Ja, både bedrifter og privatpersoner kan legge inn ordrer, og handle i vår nettbutikk.

Betaling og priser

Tilbyr dere leasing /finansiering?

Vi tilbyr leasing /finansiering til bedrifter på ordrer over kr. 15 000,- eks mva. For å få tilbud på dette, kan du sende oss en e-post med en produktliste, navn/-og org.nummer -så vil du bli kontaktet for mer informasjon. NB! Gjelder kun utstyr, og ikke forbruksvarer.
For privatkunder tilbyr vi finansiering/delbetaling via Klarna. Du velger selv dette som betalingsmetode når du kommer til kassen -der du også vil få opp forskjellige valg, og mer informasjon rundt dette.

Min ordre gikk ikke gjennom med valgte betalingsmåte, hva gjør jeg?

Hvis du har valgt faktura eller delbetaling med Klarna, er det viktig at navn og adresse stemmer nøyaktig overens med folkeregisteret(privat)/-eller Brønnøysund(firma), hvis ikke vil det kunne føre til at ordren ikke går gjennom. Dersom du ser at dette kan være grunnen; rett opp feilen/-e, og forsøk på nytt.
Det utføres også en automatisk kredittvurdering som kan være en annen grunn til at en betaling ikke godkjennes. Du kan eventuelt ta kontakt med Klarna på www.klarna.no, for å sjekke beløpsgrensen.
Hvis du har valgt å bruke kort -vennligst sjekk saldo, og at riktig informasjon er skrevet inn i feltene. Det kan også være kommunikasjonsfeil mellom kortutsteder og nettløsning (vent 5min, og prøv igjen)

Er prisene inkludert MVA?

Ja; når du ikke er logget inn, eller logget inn som privatperson -vises alle priser inkl. mva. Oppretter du konto, og logger du inn som bedrift/firma, vil du få opp priser eks.mva. 
Vi er en 100% Norsk nettside, og det påløper ingen ekstra toll eller andre avgifter på kjøp i vår nettbutikk.

Jeg har ett betalingsrelatert spørsmål, hva gjør jeg?

Dersom du har benyttet Klarna som betalingsmetode, må du kontakte dem for alt som har med betaling å gjøre. På www.klarna.no finner du både e-post, chat og telefonnummer til Klarna. Du kan også logge deg inn på samme nettside (med samme e-postadresse du benytter hos oss), og du får da full oversikt over dine fakturaer og innbetalinger.
Dersom du benyttet annen betalingsmetode enn Klarna på bestillingen, sender du en mail til admin@silverlines.no, der du oppgir ordrenummer, navn og spørsmålet du har rundt betalingen.

Når mottar jeg kvittering /faktura for mitt kjøp?

Betalingsinstruksjon fra Klarna mottar du på e-posten du registrerte ved bestilling, når ordren din sendes ut fra lager. Dersom du har forskuddsbetalt, brukt Vipps, eller du har en bedrift, og trenger faktura til ditt regnskap, kan du enkelt laste dette ned selv; logg deg inn i nettbutikken, gå inn på "Din konto", trykk deg inn på den aktuelle ordren -og trykk "Print" oppe til høyre.

Hva er TWO bedriftsfaktura

HVA ER TWO BEDRIFTSFAKTURA?

Two en en B2B-løsning som gir deg muligheten til handle på faktura på vegne av din bedrift når du handler på nett. Systemet tar en automatisk kreditsjekk på 1-2-3, som umiddelbart gir deg svar om firmaet kan kjøpe på kreditt.

HVORDAN HANDLER DU MED TWO?

1) Fyll inn selskapsinformasjonen i kassen (firmanavn, org.nummer osv.)
Two gir deg muligheten til handle på faktura på vegne av din bedrift når du handler på nett. Systemet tar en automatisk kreditsjekk på 1-2-3, som umiddelbart gir deg svar om firmaet kan kjøpe på kreditt.

2) Verifiser identiteten din med Vipps-login
For å beskytte bedriften din mot svindel, verifiserer vi identiteten til den som legger inn ordren via Vipps. Har du ansatte, kan de også legge inn ordrer, og verifisere seg med sin egen Vipps. 

3) Når det overstående er gjort, blir ordren behandlet og sendt -og du vil motta en faktura på e-post eller EHF
Har du ikke mottatt faktura kort tid etter ordren er sendt ut, vennligst sjekk ditt spamfilter, og kontakt support@two.inc dersom du fremdeles ikke finner den.

Vi har valgt "Billie bedriftsfaktura" som betalingsmetode, hvordan fungerer dette?

Billie er en sammarbeidspartner av Klarna, og tar seg av alle bedriftsfaktura. Etter kjøp vil du motta faktura og betalingsinformasjon fra dem på mailen som registreres hos oss. Det er viktig at betaling skjer uavkortet til dem, og med betalingsinformasjonen du får på mail. Billie er den ledende leverandøren av "Kjøp nå, Betal senere" (BNPL) betalingsmetoden for bedriftskunder, og er Klarnas offisielle partner for B2B-transaksjoner

Ettersom Billie holder til i utlandet, vil faktura inneholde IBAN-nummer og BIC kode i stedet for vanlig kontonummer. Så når du skal betale en faktura, velger du "Betaling til utland", og fyller inn informasjonen der.

Har du andre spørsmål om betalingen, eller hvordan det virker -kan du se all informasjon ved å klikke HER! 

Min Side

Kan jeg endre min informasjon (feks. adresse, telefonnummer osv)?

Ved å logge deg inn i nettbutikken, endrer du dette enkelt selv; gå inn på "Min konto" i toppen av nettsidene, og så inn på "Instillinger". Der endrer du det du trenger, og så trykker "Neste". Her har du også full oversikt over dine ordrer, og status på disse.

Jeg husker ikke passordet mitt, hva gjør jeg?

Dersom du har glemt passordet ditt, går du helt ned til høyre på forsiden av nettsidene, der du trykker på "Glemt passord". Du vil da få opp ett felt der du legger inn e-postadressen din, slik at du får tilsendt nytt passord.

Leasing (kun for bedrifter)

Tilbyr dere leasing?

Ja, det gjør vi. Dette gjelder KUN for bedrifter, og KUN for utstyr fra 15 000,- eks mva og opp (gjelder ikke på tilbudsvarer)

Hvordan virker leasing?

Leasing er en løsning der du betaler ned utstyret over tid -enten med 36, 48 eller 60 måneder. Og etter endt periode velger du selv om du ønsker å bytte ut utstyret, levere det inn, eller kjøpe det ut (utkjøp er som oftest det samme som 1 mnd). 

Hva er fordelen med leasing?

Det er en rekke fordeler med leasing for bedrift:

Skattefordeler
De samlede avskrivningene ved lånefinansiering er lavereenn de totale leasingkostnadene i leieperioden.

Finansiell spredning
Ved leasing av driftsmidler unngår du å belaste dine lånekreditter i banken.

Økt likviditet
Målet er å gi din bedrift økonomisk handlingsrom og økt likviditet for drift og vekst.

Frigjøre kapital
Investeringene fordeles over leasingperioden og din virksomhet får et større handlingsrom.

Oppgradering
Når man oppgraderer utstyret forlenger man leasingperioden ved at nyinvesteringen blir inkludert i den eksisterende leasingavtalen.

Tilleggsavtaler
En leasingavtale kan inkludere serviceavtaler og andre tilleggstjenester, som forsikringer.

Hva koster leasing?

Månedskostnaden for leasing kommer an på hva som skal leases, hvor lenge, og hva rentenivået ligger på. Dersom du vet hva du ønsker å lease, kan du ta kontakt med oss for å få en estimert pris.

Produktspørsmål

Spørsmål og svar - hår

Hvilket blekemiddel bør jeg bruke? 
Hovedforskjellen på blekemidlene er hvor mange nyanser håret kan lysnes opp til. Derimot er det veldig individuelt hvilket som er ønskelig å bruke. Super premium anti-yellow lysner håret opp til 8 nyanser og har en anti-gul egenskap samtidig som det innehodler en blåbærekstrakt som beskytter og pleier håret. Ammoniakkfri blått 9 lysner håret opp til 9 nyanser og er det mest pleiende blekemiddelet, da det inneholder arganolje som gjør håret og hodebunnen silkemykt, fuktet og regenerert. Ultra premium 10 lysner håret opp til 10 nyanser og inneholder plex som gjør håret lyst, sunt og kondisjonert. 

Hvilket blekemiddel er mest brukt? 
Det blekemiddelet som er solgt mest av hos oss, er ultra premium 10. 

Hvilken prosent på vannstoff/perioxide bør jeg bruke? 
Valg av vannstoff er også veldig varierende fra person til person. Kort fortalt vil en høyere vol og prosent gi en lysere tone. Det vil si at vi har en skala fra 10.vol (3%) - 20.vol (6%) - 30.vol (9%) og 40.vol (12%) hvor da 10. vol (3%) er mørkest og 40.vol (12%) er lysest. 

Hvilken prosent på vannstoff er mest brukt?
Det vannstoffet som er solgt mest av hos oss, er 20.vol (6%)

Spørsmål og svar - negler

Hvorfor tørker ikke hybridmanikyren?
Hybridlakk er ikke det samme som vanlig neglelakk. Lakken vil ikke lufttørke, men man har behov for basecoat, topcoat, LED-UV lampe og cleaner. Manikyren må startes med å bruke basecoat. Neglene skal herdes etter hvert lag med hybridlakk man påfører. Det siste og viktigste steget for å få en tørr hybridmanikyr, er å påføre topcoat. Da påfører du topcoat og herder i UV-LED lampen i minimum 30 sekunder, og deretter fjerner du det øverste "klissete" laget med en bomull pad og cleaner. Dersom du har gjort dette steget og fremdeles har problem med å få tørre negler, kan årsaken være at du har for mye produkt på neglen. Om det er et for tykt lag med hybridlakk, vil ikke UV-LED strålene kunne trenge gjennom produktet for å herde neglen. 

Hvor lenge varer en hybridmanikyr? 
En hybridmanikyr har en varighet på opptil 3 uker, med forbehold om riktig preperering av negler og påføring av produkt. 

Hvorfor faller hybridmanikyren fort av? 
Vi har et eget blogginnlegg som forklarer dette dypere, men her forklarer vi i korte trekk. Det er 5 vanlige feil når man legger en hybridmanikyr. Første feil er at man ikke preparerer neglene riktig. Dette er et av de viktigste stegene i prossessen. Andre feil er å bruke for mye basecoat, hybridlakk eller topcoat. Tredje feil er at man glemmer å sikre den frie kanten på neglen, altså å lakke tuppen av neglen som gjerne kan forårsake lift eller bobler. Feil nummer fire er at man lakkerer neglebåndene. Lakking av neglebåndene vil ikke gi et fint resultat, og sannsynligvis vil lakken flasse av - selv etter herding. Femte feil er feil herdetid med UV-LED lampen. Vi har alle forskjellige negler og noen vil ha behov for å bruke både dehydrator og primer på neglen, før man begynner med selve hybridmanikyren.