Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering

Hvor lang er leveringstiden?

De fleste produktene i nettbutikken vår har 3-5 virkedagers leveringstid fra ordren blir sendt ut fra lager i Kristiansand -med unntak av enkelte større produkter som sendes ut fra fjernlager, og kan ha ca 14 dagers leveringstid, eller lenger. Beregnet leveringstid står spesifisert under hvert enkelt av disse produktene (som feks. store behandlingsbenker). Vi tar uansett forbehold om at forsinkelser utenfor vår kontroll kan oppstå.
Ta kontakt hvis det er noe som er uklart, eller om det er en levering som haster!

Når sendes ordren min ut?

Vi pakker og sender ut alle ordre fortløpende, og senest 2 virkedager etter innleggelse av ordre -forbeholdt om at alle produktene er på lager, og at det ikke oppstår uforutsette omstendigheter som forsinker behandlingen. Det sendes automatisk ut en mail med sendingsbekreftelse og sporingsnummer når ordren går ut fra lager (denne kan komme noe senere på produkter som sendes ut fra fjernlager; men vil ikke gå ut over leveringstiden).

Hvilken måte sendes min ordre på?

Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker å bruke når du kommer til kassen i nettbutikken, der du også vil få opp priser på de forskjellige valgene. Når du handler over kr 1 500,- inkl mva, vil du få gratis sending med rimeligste frakt-alternativ (denne endres automatisk til kr. 0,- når du har lagt nok produkter i handlekurven til at summen overstiger beløpet). Dette kan innebære at du må hente pakken på ett utleveringspunkt nær ditt postnummer (produkter med vekt/-eller volumvekt over 35kg leveres direkte til registrerte leverings-adressen). Du kan uavhengig av dette velge annen leveringsmetode i kassen, dersom du vil ha sendingen levert på annen måte.

Kan jeg hente varene selv?

Ordrer kan hentes på vårt lager, men alt MÅ bestilles i vår nettbutikk i forkant. Du velger selv "Hentes" som leveringsmetode når du kommer til kassen, så vil du få en mail når ordren er ferdig pakket og klar til henting. Når du har mottatt mail, kan ordren hentes mellom kl 10-13 alle hverdager (husk legitimasjon ved henting). Dersom du sender en annen person enn deg selv for å hente ordren, MÅ dette gis beskjed om skriftlig i forkant. Vi har ikke noen butikk, så du kan dessverre ikke handle på stedet.

Jeg har bestilt ett stort/tungt produkt; hvor blir dette levert til?

Dersom du har bestilt større/tyngre produkter over 35kg (som feks elektriske behandlingsbenker), eller en større ordre som pakkes på pall; leveres sendingen direkte til den registrerte leverings-adressen, uavhengig av hvilken leveringsmetode du velger i kassen (også ved "Gratis frakt"). *Alle slike leveringer skjer KUN til 1 etasje, forbeholdt at lastebil kan komme til -og at sjåfør kommer til med jekketralle. Dersom produktet/-ene skal opp etasjer, eller inn i lokaler der jekketralle ikke kommer til, må du som kunde ordne med bærehjelp selv.

Kan jeg spore pakken min?

Ja, alle sendinger fra oss har sporingsnummer. Dette nummeret finner du i mailen du mottok når ordren ble sendt ut, eller når du klikker deg inn på den aktuelle ordren på "Min Side" når du er logget inn i nettbutikken. På de fleste sendingene, får du også link til sporingen i mailen du mottar -med unntak av produkter som sendes fra fjernlager. 

Kan sendingen leveres til et spesielt utleveringssted?

Når du kommer til valg av leveringsmetode, vil du på de fleste alternativene kunne velge utleveringssted selv. I tilfeller der det ikke kommer opp dette valget i nettbutikken, sendes pakken til ett utleveringssted i nærheten av ditt postnummer.

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken?

Dersom pakken ikke hentes ut i tide (14 dager), returneres den til oss. Du vil da måtte betale for ny frakt, hvis den skal sendes på nytt. Dersom du ikke vil den skal sendes på nytt, vil du som kunde bli belastet for alle fraktkostnader både tur/-og retur (selv også ved valg av "Gratis frakt" -se betingelser).

Kan jeg endre leveringsmetode etter ordren min er sendt ut?

Ja, såfremt ikke sendingen er sendt fra fjernlager (produkter med 2-3 ukers leveringstid) kan du endre dette selv på www.postnord.no mot ett gebyr. Dersom du ikke har opprettet en bruker der, må du gjøre det først.

Jeg har bestilt ett stort, tungt produkt. Får jeg hjelp til å bære dette inn?

Nei, dessverre. Dersom sjåfør kommer til med jekketralle, triller de dette inn i 1 etasje. Men dersom ikke det er mulighet for jekketralle, eller at produktet skal opp trapper, i heis eller annet -må du ordne med bærhjelp selv. 

Produkter og lagerstatus

Er produktet på lager?

Såfremt produktet kan legges i handlekurven, og det ikke står "Utsolgt" på kjøpsknappen, er produktet på lager. Vi tar uansett forbehold om at det kan forekomme feil i lagersystemet, og at ikke beholdningen stemmer (du vil da bli kontaktet for å finne en løsning). Vi gjør også oppmerksom på at noen større/kostbare produkter kan ha noe lenger leveringstid -dette er i så tilfelle spesifisert under hvert enkelt produkt.

Når kommer produktet tilbake på lager?

Når ett produkt er utsolgt, vil dette stå på kjøpsknappen, og du vil ikke kunne legge det i handlekurven. Dersom vi har mottatt en ankomstdato på når produktet kommer inn igjen, vil denne datoen stå under "Forventet leveringsdato" inne på produktsiden.
Dersom vi ikke vet når produktet kommer inn igjen, kan du eventuelt melde deg på e-postvarsling (det gjør du ved å gå inn på det aktuelle produktet, og regisrerer e-postadressen din der).

Er produktene på lager i Norge?

Ja, 90% av produktene i nettbutikken er lagerført og blir utsendt i Norge. Noen få artikler sendes direkte fra fjernlager i Tyskland og Spania -men du som kunde får ikke noen ekstra kostnader eller mva i tillegg til prisen i nettbutikken.

Kan jeg handle som privatperson?

Ja, både bedrifter og privatpersoner kan legge inn ordrer, og handle i vår nettbutikk.

Betaling og priser

Tilbyr dere leasing /finansiering?

Vi tilbyr leasing /finansiering til bedrifter på ordrer over kr. 15 000,- eks mva. For å få tilbud på dette, kan du sende oss en e-post med en produktliste, navn/-og org.nummer -så vil du bli kontaktet for mer informasjon. NB! Gjelder kun utstyr, og ikke forbruksvarer.
For privatkunder tilbyr vi finansiering/delbetaling via Klarna. Du velger selv dette som betalingsmetode når du kommer til kassen -der du også vil få opp forskjellige valg, og mer informasjon rundt dette.

Min ordre gikk ikke gjennom med valgte betalingsmåte, hva gjør jeg?

Hvis du har valgt faktura eller delbetaling med Klarna, er det viktig at navn og adresse stemmer nøyaktig overens med folkeregisteret(privat)/-eller Brønnøysund(firma), hvis ikke vil det kunne føre til at ordren ikke går gjennom. Dersom du ser at dette kan være grunnen; rett opp feilen/-e, og forsøk på nytt.
Det utføres også en automatisk kredittvurdering som kan være en annen grunn til at en betaling ikke godkjennes. Du kan eventuelt ta kontakt med Klarna på www.klarna.no, for å sjekke beløpsgrensen.
Hvis du har valgt å bruke kort -vennligst sjekk saldo, og at riktig informasjon er skrevet inn i feltene. Det kan også være kommunikasjonsfeil mellom kortutsteder og nettløsning (vent 5min, og prøv igjen)

Er prisene inkludert MVA?

Ja; når du ikke er logget inn, eller logget inn som privatperson -vises alle priser inkl. mva. Oppretter du konto, og logger du inn som bedrift/firma, vil du få opp priser eks.mva. 
Vi er en 100% Norsk nettside, og det påløper ingen ekstra toll eller andre avgifter på kjøp i vår nettbutikk.

Jeg har ett betalingsrelatert spørsmål, hva gjør jeg?

Dersom du har benyttet Klarna som betalingsmetode, må du kontakte dem for alt som har med betaling å gjøre. På www.klarna.no finner du både e-post, chat og telefonnummer til Klarna. Du kan også logge deg inn på samme nettside (med samme e-postadresse du benytter hos oss), og du får da full oversikt over dine fakturaer og innbetalinger.
Dersom du benyttet annen betalingsmetode enn Klarna på bestillingen, sender du en mail til admin@silverlines.no, der du oppgir ordrenummer, navn og spørsmålet du har rundt betalingen.

Når mottar jeg kvittering /faktura for mitt kjøp?

Betalingsinstruksjon fra Klarna mottar du på e-posten du registrerte ved bestilling, når ordren din sendes ut fra lager. Dersom du har forskuddsbetalt, brukt Vipps, eller du har en bedrift, og trenger faktura til ditt regnskap, kan du enkelt laste dette ned selv; logg deg inn i nettbutikken, gå inn på "Din konto", trykk deg inn på den aktuelle ordren -og trykk "Print" oppe til høyre.

Min Side

Kan jeg endre min informasjon (feks. adresse, telefonnummer osv)?

Ved å logge deg inn i nettbutikken, endrer du dette enkelt selv; gå inn på "Min konto" i toppen av nettsidene, og så inn på "Instillinger". Der endrer du det du trenger, og så trykker "Neste". Her har du også full oversikt over dine ordrer, og status på disse.

Jeg husker ikke passordet mitt, hva gjør jeg?

Dersom du har glemt passordet ditt, går du helt ned til høyre på forsiden av nettsidene, der du trykker på "Glemt passord". Du vil da få opp ett felt der du legger inn e-postadressen din, slik at du får tilsendt nytt passord.