Hvor lang er leveringstiden?
De fleste produktene i nettbutikken vår har 3-5 virkedagers leveringstid fra ordren blir sendt ut fra lager i Kristiansand -med unntak av enkelte større produkter (som feks. elektriske behandlingsbenker) som sendes ut fra fjernlager. Produkter som sendes ut fra fjernlager kan ha ca 14 dagers leveringstid eller lenger. Beregnet leveringstid står spesifisert under hvert enkelt av disse produktene. Vi tar uansett forbehold om at forsinkelser utenfor vår kontroll kan oppstå. Ta kontakt hvis det er noe som er uklart, eller om det er en levering som haster!
Når sendes ordren min ut?
Vi pakker og sender ut alle ordre fortløpende på virkedager, og normalt sett innen 48t forbeholdt om at alle produktene er på lager, og at det ikke oppstår uforutsette omstendigheter som forsinker behandlingen. Det sendes automatisk ut en mail med sendingsbekreftelse og sporingsnummer når ordren går ut fra lager (denne kan komme noe senere på produkter som sendes ut fra fjernlager; men vil ikke gå ut over leveringstiden).
Hvilken måte sendes min ordre på?
Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker å bruke når du kommer til kassen i nettbutikken, der du også vil få opp priser på de forskjellige valgene. Når du handler over kr 1 500,- inkl mva, vil du få gratis sending med rimeligste frakt-alternativ (denne endres automatisk til kr. 0,- når du har lagt nok produkter i handlekurven til at summen overstiger beløpet). Dette kan innebære at du må hente pakken på ett utleveringspunkt nær ditt postnummer (produkter med vekt/-eller volumvekt over 35kg leveres direkte til registrerte leverings-adressen). Du kan uavhengig av dette velge annen leveringsmetode i kassen, dersom du vil ha sendingen levert på annen måte.
Kan jeg hente varene selv?
Ordrer kan hentes på vårt lager, men MÅ bestilles i vår nettbutikk i forkant. Du velger selv "Hentes" som leveringsmetode når du kommer til kassen, så vil du få en mail når ordren er ferdig pakket og klar til henting. Når du har mottatt mail, kan ordren hentes mellom kl 9-14 alle hverdager (husk legitimasjon ved henting). Dersom du sender en annen person enn deg selv for å hente ordren, må dette gis beskjed om pr mail i forkant.
Jeg har bestilt ett stort/tungt produkt; hvor blir dette levert til?
Dersom du har bestilt større/tyngre produkter over 35kg (som feks elektriske behandlingsbenker), eller en større ordre som pakkes på pall; leveres sendingen direkte til den registrerte leverings-adressen uavhengig av hvilken leveringsmetode du velger i kassen (også ved "Gratis frakt"). *Vi gjør oppmerksom på at alle slike sendinger KUN leveres til 1 etasje, forbeholdt at lastebil kan komme til, og at sjåfør kommer til med jekketralle. Dersom produktet/-ene skal opp trapper, ned/-eller opp bakker, eller inn i lokaler der jekketralle og pall ikke kommer til, må du som kunde ordne med bærehjelp selv.
Kan jeg spore pakken min?
Ja, alle sendinger fra oss har sporingsnummer. Dette nummeret finner du i mailen du mottok når ordren ble sendt ut, eller når du klikker deg inn på den aktuelle ordren på "Min Side" når du er logget inn i nettbutikken. På de fleste sendingene, får du også link til sporingen i mailen du mottar -med unntak av produkter som sendes fra fjernlager.
Kan sendingen leveres til et spesielt utleveringssted?
Ja, når du kommer til valg av leveringsmetode, vil du kunne velge utleveringssted selv på ett eller flere fraktalternativer. I tilfeller der det ikke kommer opp dette valget i nettbutikken, sendes pakken til ett utleveringssted i nærheten av ditt postnummer.
Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken?
Du som kunde er ansvarlig for at dine sendinger hentes ut. Dersom en sending ikke hentes ut innen fristen, er det da du som vil bli belastet for fraktkostnadene; både frakt til utleveringssted og tilbake (selv også ved valg av "Gratis frakt" ,der reell fraktkostnad vil bli beregnet). Såfremt du registrerer riktig telefonnummer og e-post ved bestilling, mottar du sendingsinformasjon, og hentemelding med hentefrist fra transportør.
Kan jeg endre leveringsmetode etter ordren min er sendt ut?
Ja, såfremt ikke sendingen er sendt fra fjernlager (produkter med 2-3 ukers leveringstid) kan du endre dette selv på www.postnord.no mot ett gebyr. Dersom du ikke har opprettet en bruker der, må du gjøre det først.
Jeg har bestilt ett stort, tungt produkt. Får jeg hjelp til å bære dette inn?
Nei, dessverre. Dersom sjåføren kommer til med jekketralle, triller de dette inn i 1 etasje. Men dersom ikke det er mulighet å komme til med jekketralle, eller at produktet skal opp trapper, i heis o.l., må du ordne med bærehjelp videre selv.