Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering

Hvor lang er leveringstiden?

De fleste produktene i nettbutikken har 3-5 virkedagers leveringstid, fra ordren blir sendt ut fra lager -med unntak av enkelte produkter som kan ha opp til 14 dagers leveringstid. Dette står spesifisert på hvert enkelt produkt (feks. større behandlingsbenker, som sendes direkte fra fjernlager). 

Når sendes ordren min ut?

Vi sender normalt sett ut ordrene innen 2 virkedager etter bestilling, med unntak av produkter som kan ha lenger leveringstid. Du vil motta en mail når ordren er pakket og sendt ut.

Hvilken måte sendes min ordre på?

Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker å bruke -dette gjøres enkelt når du kommer til kassen i nettbutikken, der du også vil få opp priser på de forskjellige valgene. 
Når du handler over ett visst beløp, vil du få valget om "Gratis Frakt". Din ordre vil da bli sendt på rimeligste alternativ, der vi dekker fraktkostnaden. Dette kan innebære at du må hente pakken på ett utleveringssted nær ditt postnummer, avhengi av pakkens størrelse og vekt (store behandlingsbenker leveres direkte til registrerte adresse). Du kan uansett velge annen leveringsmetode i kassen.

Kan jeg hente varene selv?

Ordrer kan hentes på vårt lager, men MÅ bestilles via nettbutikken i forkant. Du velger selv "Hentes" som leveringsmetode, og vil så få en mail når varene er ferdig pakket og klar til henting -etter dette kan ordren hentes mellom kl 10-13 alle hverdager (husk legitimasjon ved henting). Vi har IKKE butikk, så du kan dessverre ikke handle på stedet.

Hvor leveres større sendinger?

Dersom du har bestilt større produkter (som feks elektriske behandlingsbenker), eller større ordre som pakkes på pall, leveres dette direkte til registrerte adresse, uavhengi av hvilken leveringsmetode du velger i kassen (også ved "Gratis frakt").
Alle slike leveringer skjer kun til 1 etasje, forbeholdt at lastebil kan komme til -og at sjåfør kommer til med jekketralle. Dersom produktet/-ene skal opp etasjer, eller inn i lokaler der jekketralle ikke kommer til, må du som kunde ordne med bærehjelp selv.

Kan jeg spore pakken min?

Ja, alle sendinger fra oss har sporingsnummer. Dette nummeret finner du i mailen du mottok når ordren ble sendt ut, eller når du går inn på den aktuelle ordren på "Min Side" når du er logget inn i nettbutikken. 

Kan sendingen leveres til et spesielt utleveringssted?

Når du kommer til valg av leveringsmetode, vil du på de fleste kunne velge utleveringssted selv. Men dersom du velger "Gratis Frakt", vil sendingen sendes på rimligste måte -så det er ikke sikkert du da kan velge dette. 

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken?

Dersom pakken ikke hentes ut i tide (14 dager), returneres den til oss. Du vil da måtte betale for ny frakt, hvis den skal sendes på nytt. Dersom du ikke vil den skal sendes på nytt, vil du som kunde bli belastet for alle fraktkostnader både tur/-og retur (selv også ved valg av "Gratis frakt" -se betingelser).

Produkter og lagerstatus

Er produktet på lager?

Såfremt produktet kan legges i handlekurven, og det ikke står "Utsolgt" på kjøpsknappen, er produktet på lager. Vi tar uansett forbehold om at det kan forekomme feil i lagersystemet (du vil da bli kontaktet for løsning), og at enkelte varer kan ha lenger leveringstid.

Når kommer produktet tilbake på lager?

Når ett produkt er utsolgt, vil dette stå på kjøpsknappen, og du vil ikke kunne legge det i handlekurven. Dersom vi har mottatt en ankomstdato på når produktet kommer inn igjen, vil denne datoen stå under "Forventet leveringsdato" inne på produktsiden.
Dersom vi ikke vet når produktet kommer inn igjen, kan du eventuelt melde deg på e-postvarsling (det gjør du ved å gå inn på det aktuelle produktet, og regisrerer deg der).

Er produktene på lager i Norge?

Ja, 90% av produktene i nettbutikken er lagerført og blir utsendt i Norge. Noen få artikler sendes direkte fra fjernlager i Tyskland og Spania -men du som kunde får ikke noen ekstra kostnader eller mva i tillegg til prisen i nettbutikken.

Betaling og priser

Tilbyr dere leasing /finansiering?

Vi tilbyr leasing /finansiering til bedrifter på ordrer over kr. 15 000,- eks mva.
For å få tilbud på dette, kan du sende oss en e-post med en produktliste, navn/-og org.nummer -så vil du bli kontaktet for mer informasjon. NB! Gjelder kun utstyr, og ikke forbruksvarer.

Min ordre gikk ikke gjennom med valgte betalingsmåte, hva gjør jeg?

Hvis du har valgt faktura eller delbetaling med Klarna, er det viktig at navn og adresse stemmer nøyaktig overens med folkeregisteret(privat)/-eller Brønnøysund(firma), hvis ikke vil det kunne føre til at ordren ikke går gjennom. Dersom du ser at dette kan være grunnen; rett opp feilen/-e, og forsøk på nytt.
Det utføres også en automatisk kredittvurdering som kan være en annen grunn til at en betaling ikke godkjennes. Du kan eventuelt ta kontakt med Klarna på www.klarna.no, for å sjekke beløpsgrensen.
Hvis du har valgt å bruke kort -vennligst sjekk saldo, og at riktig informasjon er skrevet inn i feltene. Det kan også være kommunikasjonsfeil mellom kortutsteder og nettløsning (vent 5min, og prøv igjen)

Er prisene inkludert MVA?

Ja; når du ikke er logget inn, eller logget inn som privatperson -vises alle priser inkl. mva. Oppretter du konto, og logger du inn som bedrift/firma, vil du få opp priser eks.mva. 
Det påløper ingen toll, avgifter eller MVA på kjøp i vår nettbutikk.

Jeg har ett spørsmål om betalingen, eller trenger en fakturakopi?

Dersom du har benyttet Klarna som betalingsmetode, må du kontakte dem for alt som har med betaling å gjøre. På www.klarna.no finner du både mailadresse, chat og telefonnummer til dem. Du kan også logge deg inn på samme nettside (med samme e-postadresse du benytter hos oss), og du får da full oversikt over dine fakturaer og innbetalinger.
Dersom du har brukt Vipps, sender du en mail til admin@silverlines.no, der du oppgir ordrenummer og navn.

Min Side

Kan jeg endre min informasjon (feks. adresse, telefonnummer osv)?

Ved å logge deg inn i nettbutikken, endrer du dette enkelt selv; gå inn på "Min konto" i toppen av nettsidene, og så inn på "Instillinger". Der endrer du det du trenger, og så trykker "Neste". Her har du også full oversikt over dine ordrer, og status på disse.

Jeg husker ikke passordet mitt, hva gjør jeg?

Dersom du har glemt passordet ditt, går du helt ned til høyre på forsiden av nettsidene, der du trykker på "Glemt passord". Du vil da få opp ett felt der du legger inn e-postadressen din, slik at du får tilsendt nytt passord.