INFORMASJON OM FRAKT /TRANSPORT

1.0 Generelt
Du velger selv hvilken leveringsmetode som skal benyttes, når du legger inn ordre i vår nettbutikk (med unntak av tilfeller der det velges «Gratis frakt). Vår hovedleverandør av frakt er PostNord, men i visse tilfeller benytter vi flere andre leverandører (som feks på behandlingsbenker, som sendes fra fjernlager). Husk at det er du som kunde, som er ansvarlig for at navn, adresse, telefon og mail stemmer, og at ekstrakostnader i frakt på grunn av feil, ikke dekkes av oss.
1.1 Standard fraktvalg
I nettbutikken finner du følgende frakt-alternativer å velge i:
MyPack Collect: Dette er den mest brukte, og rimeligste frakt metoden. Her sendes pakken til ett utleveringssted i nærheten av ditt postnummer. Dersom det er flere utleveringssteder innen en viss avstand, vil du selv kunne velge mellom disse når du velger frakt i nettbutikken. Normal transporttid er 3-5 dager fra sendingen går ut fra lager, avhengig av hvilken dag den sendes ut, og til hvilket postnummer. 
MyPack Home: Velger du denne, sendes pakken din helt hjem til din registrerte privatadresse mellom kl. 8-22
Parcel Bedriftspakke: Denne er forbeholdt sendinger til bedrifter/firma, og her leveres varene helt til bedriftens leveringsadresse. PostNord Parcel leveres til bedriftsmottakere i henhold til Ruteplan. Levering blir hverdager i tidsrommet kl. 08-16(18), arbeidsdagens slutt.
Alle disse 3 er beregnet på pakker opp til 35kg eller ett visst volum, og sendinger som overstiger 35kg, men som sendes i flere kolli. 

1.2 Andre fraktmetoder
Sendinger som overstiger 35kg pr. kolli, har stort volum, består av mange kolli, eller sendes ut fra fjernlager (produkter med leveringstid på 14 dager eller mer) kan ha varierende frakt-leverandør. Disse sendingene, går normalt sett direkte ut til leveringsadressen du registrer på bestillingen. Såfremt ikke annet er oppgitt, er det normalt 5-7 virkedagers leveringstid på disse. 
1.3 Leveringen
Sjekk pakken nøye når du henter den ut fra utleveringsstedet, eller får den levert på døren. Dersom pakken er skadet, eller mangelfull ved utlevering, må du som kunde registrere skaden på stedet. Det er transportørens ansvar ved skader under transport. Ta gjerne bilder av skaden, for å kunne dokumentere.
VIKTIG: Vi gjør oppmerksom på at alle leveringer som går direkte til mottakeradresse, leveres KUN til 1 etg -og med forbehold om at transportør kommer til med jekketralle. Skal sendingen opp trapper, inn dører, eller leveres plasser der det ikke går an å komme til med jekketralle, MÅ kunde ordne med bærehjelp selv.
2.0 Henting
Du kan også velge «Hentes» som frakt metode i nettbutikken, og må da hente bestillingen selv på vår adresse. Det vil sendes ut en mail når bestillingen er pakket og klar til henting. *Alle ordrer MÅ gjøres på forhånd i nettbutikken, og du kan ikke handle på stedet.
3.0 Sporing
På alle sendinger som går ut fra lager, sendes det automatisk ut en mail med sporing; med unntak av sendinger som går fra fjernlager. Sporingsnummer kan du også finne ved å logge deg inn i nettbutikken, og gå inn på den aktuelle ordren. Her vil du også finne sporing til sendinger fra fjernlager (da står transportør-navn i parentes etter sporings nummeret)